Melkweg - Bolsward

De foto's van de website

Moderator: Erik

Gerjan
Site Admin
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 12:36

Bericht door Gerjan » zo 23 jun 2013, 17:57

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf de standplaats Gerkesklooster wordt sinds april 2013 deze DAF CF85.360 ATe ingezet in combinatie met de Hobur VMI-oplegger uit december 2010. ATe is een pakket van maatregelen welke DAF ontwikkeld heeft om het brandstofverbruik en daarmee de gebruikskosten te verlagen. De trekker is voorzien van aluminium velgen en heeft een rijklaargewicht van iets meer dan 6.900 kg. De foto is gemaakt op de losplaats van de FrieslandCampina-fabriek in Marum.

Gerjan
Site Admin
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 12:36

Bericht door Gerjan » vr 21 mar 2014, 14:55

Afbeelding

Van chauffeur Eise de Vries kregen we enkele foto's: Dit is een Volvo FM400 met Hobur VMI-oplegger.

Gerjan
Site Admin
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 12:36

Bericht door Gerjan » vr 21 mar 2014, 15:02

Afbeelding

Deze trekker kwam al een keer eerder voorbij, KLIK HIER toen nog met een Hobur weeg-RMO-oplegger erachter, en nu met een Hobur VMI-oplegger.

Gerjan
Site Admin
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 12:36

Bericht door Gerjan » vr 21 mar 2014, 15:13

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf september 2013 zet Melkweg ook deze combinatie van een DAF CF85.360 met G.Magyar VMI-oplegger. De oplegger is voorzien van VSE-besturing, een elektro-hydraulische manier om trailerassen te laten meesturen.

Gerjan
Site Admin
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 12:36

Re: Melkweg - Bolsward

Bericht door Gerjan » vr 21 mar 2014, 15:18

Afbeelding

Tot zover voorlopig de bijdrage van Eise de Vries, waarvoor onze dank! Dit is een Volvo FM420 met een Hobur model 2010 VMI-oplegger, die op dat moment werd ingezet in en rondom Leeuwarden.

Gerjan
Site Admin
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 12:36

Bericht door Gerjan » wo 15 okt 2014, 12:23

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf standplaats Gerkesklooster wordt sinds eind september 2014 deze DAF CF400 Euro 6 ingezet in combinatie met een kort gebouwde Van Hool RMO-oplegger. De oplegger is voorzien van VSE elektro-hydraulische besturing. De pompinstallatie is een elektrisch aangedreven, door Burg geleverde VMI welke door Groot RMO-techniek is ingebouwd. De totale lengte van de combinatie is 11,80 meter en het ledig gewicht bedraagt 14.725 kg. De foto's werden gemaakt en ingestuurd door chauffeur Egbert-Jan de Vries, waarvoor onze grote dank!

Erik
Site Admin
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 26 aug 2007, 20:30

Bericht door Erik » vr 05 dec 2014, 12:50

Afbeelding

Waarschijnlijk is dit de eerste RMO van de Melkweg. De tank werd gebouwd door Bijdeleij in kon ongeveer 8.000 liter bergen. Deze foto is genomen op de oude losplaats van de huidige FrieslandCampina.

Gerjan
Site Admin
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 12:36

Bericht door Gerjan » di 09 dec 2014, 11:01

Afbeelding

Vanaf de fabriek van Dronrijp werd deze DAF 2300 Turbo ingezet. Rond 1988/1989 is deze RMO in bedrijf genomen. De tank is een Bijdeleij die door datzelfde bedrijf is verlengd zodat er circa 17.500 liter in kon. De eerste jaren van z'n carrière heeft deze RMO gesleten in de kleuren van 'Coöperatieve Melkproductenbedrijven "Noord-Nederland" B.A.' en later is hij, zoals op de foto is te zien, overgespoten in de kleuren van Friesland Dairy Foods.

Gerjan
Site Admin
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 12:36

Bericht door Gerjan » di 09 dec 2014, 11:05

Afbeelding

Z'n broertje is nagenoeg hetzelfde lot beschoren, alleen is deze voorzien van een tank met een inhoud van 15.500 liter. Waarschijnlijk werd deze RMO ook vanaf Dronrijp ingezet om waarschijnlijk het grootste gedeelte van z'n vrachten aldaar te lossen.

Gerjan
Site Admin
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 12:36

Bericht door Gerjan » di 09 dec 2014, 12:01

Afbeelding

Afbeelding

In de Melkweg-kleuren, maar mét reclame voor 'Coöperatieve Zuivelindustrie "Twee Provinciën" B.A.' te Gerkesklooster werd deze DAF 2300 Turbo aldaar vereeuwigd. Bijdeleij tekende voor de opbouw en de pompinstallatie.

Gerjan
Site Admin
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 12:36

Bericht door Gerjan » zo 08 mar 2015, 20:42

Afbeelding

Een beetje vreemde eend in de bijt is deze Volvo FL7 met Bijdeleij-opbouw altijd gebleven, dankzij de belettering ter ere van het behalen van de ISO-certificering.

Gerjan
Site Admin
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 12:36

Bericht door Gerjan » zo 08 mar 2015, 20:45

Afbeelding

Afbeelding

Eveneens een vreemde eend in de bijt was deze Volvo FL10. De bijzonderheid schuilt in het feit dat de tank middels een BDF-systeem uitgewisseld kon worden met laadbakken. Voor de bijbehorende aanhanger gold hetzelfde.

Gerjan
Site Admin
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 12:36

Bericht door Gerjan » zo 08 mar 2015, 21:02

Afbeelding

Op de voormalige losplek van de fabriek van het toenmalige FCDF te Leeuwarden werd deze DAF 75 vereeuwigd. In 1996 begon z'n melkrijdende carrière vanaf de standplaats Dronrijp, maar zoals op deze foto is te zien werd er ook afgevoerd naar andere fabrieken.

Gerjan
Site Admin
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 12:36

Bericht door Gerjan » zo 08 mar 2015, 21:04

Afbeelding

Afbeelding

Omstreeks dezelfde tijd leverde DMB te Leeuwarden ook de evenknie van bovenstaande RMO af, die hetzelfde lot beschoren was. De tanks werden overgebouwd van DAF 2300's die werden vervangen.

Gerjan
Site Admin
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 12:36

Bericht door Gerjan » zo 08 mar 2015, 21:11

Afbeelding

Eind jaren '90 betekende deze RMO voor Melkweg de eerste kennismaking met de Hobur RMO. Deze werd voortgetrokken door een fraaie Volvo FM12 met 340 pk aan boord. De oplegger was uitgevoerd met een DME-weegsysteem. Vanaf het begin had deze combinatie Dronrijp als standplaats, later is hij overgeplaatst naar Beilen.

Gesloten