Hobbies

Even relaxen na een dag hard werken

Moderator: Erik

Plaats reactie
Gerjan
Site Admin

Hobbies

Bericht door Gerjan » ma 27 aug 2007, 12:30

Welke hobbies worden zoal beoefend?

Mijn hele leven staat zowat in het teken van (weg)transport, ook in m'n vrije tijd :oops: . Ik probeer om een beetje 'bij' te blijven qua alle ontwikkelingen, en daarbij een speciaal plekje ingeruimd voor het 'aslastenverhaal', raar maar waar.

Verder probeer ik het fotograferen een beetje onder de knie te krijgen, en breng ik vrij veel tijd achter de computer door. Dat combineer ik dan weer met een passie voor muziek. Qua muziek is mijn smaak erg divers, maar met een bepaalde neiging richting de rock en metal hoek.

Verder vind ik het nog erg tof om me te verdiepen in mensen, en dat maakt ons werk ook zo leuk, je komt bij 'ondernemers' en je komt bij 'keuterboertjes', en alle mogelijke variaties daar tussen in.

Gerjan
Site Admin

Bericht door Gerjan » za 12 jan 2008, 15:21

Mijn vader is werkzaam bij Melkweg, en hij is gisteren naar de nieuwjaarsreceptie geweest, en toen ik vannacht thuis kwam van een (lange) nacht melkrijden stond deze jongen op de tafel. Echt een genot om naar te kijken, zo heerlijk gedetailleerd. Het betreft een model van de RMO 110 (DAF CF85.360) / 332 (Hobur VMI). Het leuke is dat alle kentekenplaten schijnen 'te kloppen', alsmede het Fritom-bordje en het vlootnummerbordje op de voorkant. Details als de typische Hobur-achterbumper, het feit dat er met ieniemienie-letters 'Hobur' op de spatlappen staat maken dit model zeer geslaagd, in mijn ogen dan. De voorste en de achterste as staan net als bij 'de echte' middels 1 stang met elkaar in verbinding.

Er zijn enkele details die niet kloppen, maar dat is niet erg. Het enige wat er aan mankeert is dat-ie niet van mij is. Van Melkweg uit vond ik het een zeer geslaagde actie.

De combinatie is vervaardigd door WSI Models (http://www.wsi-models.com), en het schijnt een beperkte oplage te zijn.

:cry:

Mijn fotografeerkunsten blijken een beetje tegen te vallen, ik zal daar binnenkort nog eens wat beter mijn best op doen, maar om u vast een idee te geven van dat moois wat hier in huis staat (en nee, u krijgt mijn adres niet)

Afbeelding

Afbeelding

En de 'echte' 332, met de reservetrekker er nog voor:

Afbeelding

Afbeelding

Gerjan
Site Admin

Bericht door Gerjan » zo 13 jan 2008, 16:16

Vanmiddag even wat nieuwe (iets betere) foto's gemaakt, het is nog een beetje te donker in huis.

Afbeelding

"bij een boer het erf op rijden" 8)
Afbeelding

"rijdt voorbij"
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

net echt, toch?
Afbeelding

"volgende boer" 8)
Afbeelding

Afbeelding

het nieuwe Melkweg-logo:
Afbeelding

Afbeelding

losse trekker:
Afbeelding

Afbeelding

Gerjan
Site Admin

Bericht door Gerjan » ma 16 jun 2008, 13:06

Inmiddels is dit model in de handel, en heeft ook Burg er eentje uitgegeven:

Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn afkomstig van de website van Alex Eland.

Alex handelt naast zijn baan als distributiechauffeur in modeltrucks, en verkoopt zodoende ook deze erg fraaie natuurgetrouwe RMO's die uitgebracht zijn door WSI.

Degenen die nog belang hebben bij zo'n prachtig schaalmodel wil ik graag doorverwijzen naar (de website van) Alex.

Gerjan
Site Admin

Bericht door Gerjan » za 18 okt 2008, 09:55

WSI uit Woudenberg gaat de Hobur RMO-trailer nu ook uitbrengen in de kleuren van Campina. Voor de trekker kan je kiezen uit een DAF CF met slaapcabine of een Volvo FM Globetrotter.

klik hier voor een tekening van de RMO-trailer met de DAF CF

klik hier voor de tekening van de RMO-trailer met de Volvo FM Globetrotter

Als je belangstelling hebt kun je contact met mij opnemen of rechtstreeks met een handelaar, bijvoorbeeld Alex Eland.

Plaats reactie